

CONSELL DE XIQUETES I XIQUETS
Ćs un òrgan de representació municipal i educatiu d’acostament i participació en la vida pĆŗblica municipal per a la població infantil i juvenil del Nules.
Ćs un mitjĆ de participació, consulta i assessorament, de carĆ cter fonamentalment pedagògic i educatiu, que tĆ© com a objectiu fonamental que la població mĆ©s jove de Nules es forme en valors democrĆ tics i ciutadans.
ART. 12 DRET A EXPRESSAR L’OPINIĆ I A SER ESCOLTATS
Totes les xiquetes i xiquets tenen dret a expressar lliurement la seua opinió en tots els assumptes, i a ser escoltades i escoltats en els temes que tinguin a veure amb elles i ells. Els xiquets i xiquetes tenen dret a ser escoltats en procediments judicials o administratius que els afecten.
ART. 28 DRET A LāEDUCACIĆ
Les xiquetes i els xiquets tenen dret a lāeducació en igualtat dāoportunitats. Les autoritats han dāimplantar lāensenyament primari obligatori i gratuĆÆt per a tot el món i fomentar el desenvolupament de lāensenyament secundari. A mĆ©s, lāensenyament superior ha de ser tambĆ© accessible per a tothom.

JORNADES EDUCATIVES
PER A FAMĆLIES I DOCENTS
CONSELL
IGUALTAT EN L’EDUCACIĆ
Programa pioner que reuneix professionals de l’educació, famĆlies i alumnat. Aquestes jornades són un fòrum de debat dāassumptes d’actualitat relacionats amb l’educació en quĆØ sāinvolucren tots els sectors implicats tant el professorat, les famĆlies, com les persones no docents que treballen en centres educatius. En dies previs a les jornades, l’alumnat de Nules participa a travĆ©s d’actes lĆŗdics que visibilitzen les temĆ tiques sobre les quals es reflexionarĆ a les jornades. A les pròpies ponĆØncies, se’ls dóna veu a les xiquetes i xiquets, al costat de la resta de la comunitat educativa.
ART. 29 CARACTERĆSTIQUES DE LāEDUCACIĆ
Lāeducació ha dāestar dirigida a desenvolupar la personalitat, aptituds i la capacitat mental i fĆsica de cada xiqueta i xiquet fins el mĆ xim de les seves possibilitats. Els xiquets i les xiquetes han dāaprendre a respectar els drets humans i les llibertats fonamentals de les persones. A mĆ©s, seāls ha de preparar per assumir una vida responsable en una societat lliure, amb esperit de comprensió, pau, tolerĆ ncia, igualtat de sexes i amistat entre tots els pobles, aixĆ com el respecte del medi ambient.
ART. 5 ORIENTACIĆ PER PART DE LES MARES I ELS PARES
Els estats respectaran les responsabilitats, drets i deures dels pares i les mares i els proporcionaran el suport i orientació apropiades perquè els xiquets i xiquetes puguin exercir els drets de la Convenció.

El Pla d’Igualtat en Educació pretĆ©n ser un manual perquĆØ cada centre educatiu pugui elaborar les mesures necessĆ ries per implantar al seu propi centre amb vista a afavorir la igualtat entre dones i homes, i estĆ enfocat a tota la comunitat educativa.
JORNADES EDUCATIVES PER A FAMĆLIES I DOCENTS
Programa pioner que reuneix professionals de l’educació, famĆlies i alumnat. Aquestes jornades són un fòrum de debat dāassumptes d’actualitat relacionats amb l’educació en quĆØ sāinvolucren tots els sectors implicats tant el professorat, les famĆlies, com les persones no docents que treballen en centres educatius. En dies previs a les jornades, l’alumnat de Nules participa a travĆ©s d’actes lĆŗdics que visibilitzen les temĆ tiques sobre les quals es reflexionarĆ a les jornades. A les pròpies ponĆØncies, se’ls dóna veu a les xiquetes i xiquets, al costat de la resta de la comunitat educativa.
CONSELL
IGUALTAT EN L’EDUCACIĆ
ART. 29 CARACTERĆSTIQUES DE LāEDUCACIĆ
Lāeducació ha dāestar dirigida a desenvolupar la personalitat, aptituds i la capacitat mental i fĆsica de cada xiqueta i xiquet fins el mĆ xim de les seves possibilitats. Els xiquets i les xiquetes han dāaprendre a respectar els drets humans i les llibertats fonamentals de les persones. A mĆ©s, seāls ha de preparar per assumir una vida responsable en una societat lliure, amb esperit de comprensió, pau, tolerĆ ncia, igualtat de sexes i amistat entre tots els pobles, aixĆ com el respecte del medi ambient.
ART. 5 ORIENTACIĆ PER PART DE LES MARES I ELS PARES
Els estats respectaran les responsabilitats, drets i deures dels pares i les mares i els proporcionaran el suport i orientació apropiades perquè els xiquets i xiquetes puguin exercir els drets de la Convenció.

El Pla d’Igualtat en Educació pretĆ©n ser un manual perquĆØ cada centre educatiu pugui elaborar les mesures necessĆ ries per implantar al seu propi centre amb vista a afavorir la igualtat entre dones i homes, i estĆ enfocat a tota la comunitat educativa.

ESPAI VERD VIU

Per tal d’incorporar activitats d’ajuden a incentivar la participació infantil al municipi de Nules, es va promoure l’activitat educativa Espai Verd Viu per a tots els IES i colĀ·legis de Nules que hi volguessen participar. A mĆ©s, es tracta d’una aula oberta on poder impartir unitats didĆ ctiques per a cada curs escolar, adaptant-ne el contingut perquĆØ compti amb una mirada ambiental i que es pugui desenvolupar a l’Espai Verd Viu, a travĆ©s de pedagogies vives.

ARRELS PROP LA MAR

La Regidoria de Platges impulsa la participació veĆÆnal, de manera especial la infantil, a travĆ©s d’accions periòdiques en quĆØ es tornen a plantar les espĆØcies tĆpiques del litoral quan els temporals les fan malbĆ©. Aquest projecte, a mĆ©s de fomentar la participació infantil, cerca tambĆ© que els xiquets i xiquetes coneguen les arrels i tradicions del nostre literal, aixĆ com conscienciar sobre el medi ambient i donar a conĆØixer els nostres ecosistemes.
TALLERS EDUCATIUS PER A POBLACIĆ EN SITUACIĆ D’EXCLUSIĆ SOCIAL
Tallers educatius per a menors entre 3 i 12 anys que viuen a una zona del poble amb gran Ćndex d’exclusió social.
RepĆ s escolar + activitats relacionades amb l’oci saludable, millorar les seues capacitats i facilitar la integració de tota la població menor d’edat.
⢠Ćrea lĆŗdica i creativa: Amb activitats com a manualitats i activitats artĆstiques enfocades a augmentar la creativitat, la motricitat fina i el treball en equip.
⢠Ćrea lĆŗdica d’habilitats socials: Amb activitats que ajuden a aconseguir adaptar-se i integrar-se d’una forma segura i divertida. Estan enfocades a treballar les habilitats: comunicació, coneixement, cooperació, distensió, resolució de conflictes i contes de crecimiento.saludable, millorar les seues capacitats i facilitar la integració de tota la població menor d’edat.
OBSERVATORI DE NULES CONTRA LA LGTBIFĆBIA
L’Ajuntament de Nules, aixĆ com la resta de les administracions pĆŗbliques
han de garantir i promoure la defensa dels drets LGTBI,
aixĆ com oferir suport a les denĆŗncies contra els delictes d’odi i promoure la igualtat de drets i de tracte de totes les persones.

ART. 2 NO DISCRIMINACIĆ
Els estats garantiran lāaplicació dels drets recollits en la Convenció per a tots els xiquets i xiquetes, sense fer cap tipus de distinció per raó del seu sexe, idioma, religió, opinió polĆtica o dāaltre tipus, lāorigen nacional, ĆØtnic o social, la posició econòmica, els impediments fĆsics, el naixement o qualsevol altra condició del xiquet o xiqueta i de la seua famĆlia.
L“Ajuntament de Nules col·labora amb l“Associació ESTEM, que treballa en benefici de les persones amb diversitat funcional.

ART. 23 DRETS DE LES XIQUETES I XIQUETS AMB DISCAPACITAT
Totes les xiquetes i xiquets que pateixen alguna discapacitat fĆsica, sensorial o psĆquica, tenen dret a gaudir una vida plena i decent en condicions que aseguren la seua dignitat, els permeti valer-se per si mateixos i faciliten la participació activa en la comunitat. Els xiquets i xiquetes amb discapacitat tenen dret a rebre atencions especialitzades que, dins del possible, hauran de ser gratuĆÆtes. Les autoritats promouran i asseguraran lāassistĆØncia adequada del xiquet o la xiqueta amb discapacitat.
CENTRE D’ACOLLIDA DE MENORS CAM
ART. 20 PROTECCIĆ ESPECIAL DE LES XIQUETES I XIQUETS SEPARATS DELS SEUS PARES I MARES
Les xiquetes i xiquets que estan separats, de forma temporal o permanent, de la seua famĆlia tenen dret a la protecció i assistĆØncia de les autoritats, que sāencarregaran de garantir la continuĆÆtat en lāeducació del xiquet o xiqueta segons el seu origen religiós, cultural i lingüĆstic.
ART. 22 PROTECCIĆ DE LES XIQUETES I XIQUETS REFUGIATS
Les xiquetes i xiquets refugiats hauran de rebre protecció especial. Les autoritats, en col·laboració amb les organitzacions que atenen aquets xiquets, adoptaran mesures adients perquè rebin la protecció i assistència humanità ria apropiades per a gaudir dels drets de la Convenció.
El centre de menors Plana estĆ destinat a acollir, atendre i educar menors d’edat que necessiten una atenció especialitzada per trobar-se en una situació de desprotecció.

Per un esport sense barreres
Una setmana per fomentar els valors de l’esport entre els participants i obrir el Centre d’Acollida de Menors ubicat a Nules al conjunt de la ciutadania.
Tots els xiquets, xiquetes i adolescents tenen dret a jugar, descansar i participar en activitats recreatives pròpies de l’edat.

ART. 29 CARACTERĆSTIQUES DE L’EDUCACIĆ
L’educació ha d’estar dirigida a desenrotllar la personalitat, aptituds i la capacitat mental i fĆsica de cada xica i chicohasta el mĆ xim de les seues possibilitats.
TENIM dret a participar en activitats culturals i artĆstiques; per tant, els estats han de promoure oportunitats adequades i en condicions d’igualtat perquĆØ enspugam integrar.





#nulesSOMinfĆ nciaiadolescĆØncia
ART. 4 RESPONSABILITAT DELS ESTATS EN EL COMPLIMENT DELS DRETS
Els governs adoptaran totes les mesures administratives, legislatives i dāaltre tipus per a garantir el compliment dels drets recollits en aquesta Convenció.

Aquesta mateixa escola Ć©s el resultat de l’obligació que tenen les administracions pĆŗbliques a difondre i donar a conĆØixer els nostres drets.
ART. 42 DIFUSIĆ DE LA CONVENCIĆ
Els estats es comprometen a donar a conèixer eficaçment la Convenció, tant a persones adultes, com a xiquets, xiquetes i adolescents.
PROGRAMA AGENT TUTOR
La colĀ·laboració entre la Policia Local de Nules i la comunitat educativa ha estat reconeguda a la primera edició dels Premis Nacionals de Bones PrĆ ctiques del Programa Agent Tutor, de la Federació Espanyola de Municipis i ProvĆncies (FEMP).

ART. 19 PROTECCIĆ CONTRA ELS MALTRACTAMENTS
Les autoritats adoptaran totes les mesures per a protegir els xiquets i les xiquetes contra qualsevol forma de perjudici, abĆŗs o maltractament.
El Programa Agent Tutor Ć©s un servei de la Policia Local de Nules especialitzat en la promoció del respecte als drets de la infĆ ncia i la seua intervenció es concentra en l’Ć mbit de la prevenció i la protecció del menor, en estreta colĀ·laboració amb la comunitat educativa i en coordinació la resta de professionals de la xarxa de recursos municipals. El seu enfocament de treball estĆ relacionat amb les matĆØries següents:
1. ProblemĆ tiques detectades a la via pĆŗblica, locals o establiments pĆŗblics.
2. IncidĆØncies registrades a l’Ć mbit de les TIC.
3. Reptes de tipus mediambiental.
4. Intervencions de coordinació amb altres entitats i organismes.
5. Actuacions de supervisió i seguiment de mesures adoptades amb menors.
Amb aquest programa la Policia Local treballa en la prevenció d’actuacions que puguen afectar els menors com l’assetjament escolar, les drogues o l’Ćŗs responsable de les tecnologies.

ART. 33 PROTECCIĆ CONTRA EL CONSUM I TRĆFIC DE DROGUES
Els estats han dāadoptar totes les mesures adients per protegir les i els adolescents contra lāĆŗs ilĀ·lĆcit de drogues, aixĆ com per impedir que seāls utilitze en la producció i trĆ fic dāaquestes substĆ ncies.
ART. 34 PROTECCIĆ CONTRA Lā ABĆS I Lā EXPLOTACIĆ SEXUAL
Els xiquets i les xiquetes tenen dret a estar protegits contra totes les formes dāexplotació i abĆŗs sexuals. Els estats han de prendre totes les mesures per impedir:
– La incitació o coacció perquĆØ un xiquet o xiqueta participi en qualsevol activitat sexual ilĀ·legal
– Lāexplotació del xiquet o xiqueta en la prostitució o altres prĆ ctiques sexuals ilĀ·legals.
– Lāexplotació del xiquet o xiqueta en espectacles o materials pornogrĆ fics.
– Que es registre i difonga qualsevol abĆŗs contra una xiqueta o un xiquet a travĆ©s de mitjans tecnològics com Internet o telefonia mòbil.

