nules amb els menuts i menudes

CONSELL DE XIQUETES I XIQUETS

Ɖs un òrgan de representació municipal i educatiu d’acostament i participació en la vida pĆŗblica municipal per a la població infantil i juvenil del Nules.
Ɖs un mitjĆ  de participació, consulta i assessorament, de carĆ cter fonamentalment pedagògic i educatiu, que tĆ© com a objectiu fonamental que la població mĆ©s jove de Nules es forme en valors democrĆ tics i ciutadans.

ART. 12 DRET A EXPRESSAR L’OPINIƓ I A SER ESCOLTATS

Totes les xiquetes i xiquets tenen dret a expressar lliurement la seua opinió en tots els assumptes, i a ser escoltades i escoltats en els temes que tinguin a veure amb elles i ells. Els xiquets i xiquetes tenen dret a ser escoltats en procediments judicials o administratius que els afecten.

ART. 28 DRET A L’EDUCACIƓ

Les xiquetes i els xiquets tenen dret a l’educació en igualtat d’oportunitats. Les autoritats han d’implantar l’ensenyament primari obligatori i gratuĆÆt per a tot el món i fomentar el desenvolupament de l’ensenyament secundari. A mĆ©s, l’ensenyament superior ha de ser tambĆ© accessible per a tothom.

JORNADES EDUCATIVES

PER A FAMƍLIES I DOCENTS

CONSELL

IGUALTAT EN L’EDUCACIƓ

Programa pioner que reuneix professionals de l’educació, famĆ­lies i alumnat. Aquestes jornades són un fòrum de debat dā€Ÿassumptes d’actualitat relacionats amb l’educació en quĆØ sā€Ÿinvolucren tots els sectors implicats tant el professorat, les famĆ­lies, com les persones no docents que treballen en centres educatius. En dies previs a les jornades, l’alumnat de Nules participa a travĆ©s d’actes lĆŗdics que visibilitzen les temĆ tiques sobre les quals es reflexionarĆ  a les jornades. A les pròpies ponĆØncies, se’ls dóna veu a les xiquetes i xiquets, al costat de la resta de la comunitat educativa.

ART. 29 CARACTERƍSTIQUES DE L’EDUCACIƓ

L’educació ha d’estar dirigida a desenvolupar la personalitat, aptituds i la capacitat mental i fĆ­sica de cada xiqueta i xiquet fins el mĆ xim de les seves possibilitats. Els xiquets i les xiquetes han d’aprendre a respectar els drets humans i les llibertats fonamentals de les persones. A mĆ©s, se’ls ha de preparar per assumir una vida responsable en una societat lliure, amb esperit de comprensió, pau, tolerĆ ncia, igualtat de sexes i amistat entre tots els pobles, aixĆ­ com el respecte del medi ambient.

 

ART. 5 ORIENTACIƓ PER PART DE LES MARES I ELS PARES

Els estats respectaran les responsabilitats, drets i deures dels pares i les mares i els proporcionaran el suport i orientació apropiades perquè els xiquets i xiquetes puguin exercir els drets de la Convenció.

El Pla d’Igualtat en Educació pretĆ©n ser un manual perquĆØ cada centre educatiu pugui elaborar les mesures necessĆ ries per implantar al seu propi centre amb vista a afavorir la igualtat entre dones i homes, i estĆ  enfocat a tota la comunitat educativa.

JORNADES EDUCATIVES PER A FAMƍLIES I DOCENTS

Programa pioner que reuneix professionals de l’educació, famĆ­lies i alumnat. Aquestes jornades són un fòrum de debat dā€Ÿassumptes d’actualitat relacionats amb l’educació en quĆØ sā€Ÿinvolucren tots els sectors implicats tant el professorat, les famĆ­lies, com les persones no docents que treballen en centres educatius. En dies previs a les jornades, l’alumnat de Nules participa a travĆ©s d’actes lĆŗdics que visibilitzen les temĆ tiques sobre les quals es reflexionarĆ  a les jornades. A les pròpies ponĆØncies, se’ls dóna veu a les xiquetes i xiquets, al costat de la resta de la comunitat educativa.

CONSELL

IGUALTAT EN L’EDUCACIƓ

ART. 29 CARACTERƍSTIQUES DE L’EDUCACIƓ

L’educació ha d’estar dirigida a desenvolupar la personalitat, aptituds i la capacitat mental i fĆ­sica de cada xiqueta i xiquet fins el mĆ xim de les seves possibilitats. Els xiquets i les xiquetes han d’aprendre a respectar els drets humans i les llibertats fonamentals de les persones. A mĆ©s, se’ls ha de preparar per assumir una vida responsable en una societat lliure, amb esperit de comprensió, pau, tolerĆ ncia, igualtat de sexes i amistat entre tots els pobles, aixĆ­ com el respecte del medi ambient.

 

ART. 5 ORIENTACIƓ PER PART DE LES MARES I ELS PARES

Els estats respectaran les responsabilitats, drets i deures dels pares i les mares i els proporcionaran el suport i orientació apropiades perquè els xiquets i xiquetes puguin exercir els drets de la Convenció.

El Pla d’Igualtat en Educació pretĆ©n ser un manual perquĆØ cada centre educatiu pugui elaborar les mesures necessĆ ries per implantar al seu propi centre amb vista a afavorir la igualtat entre dones i homes, i estĆ  enfocat a tota la comunitat educativa.

ESPAI VERD VIU

Per tal d’incorporar activitats d’ajuden a incentivar la participació infantil al municipi de Nules, es va promoure l’activitat educativa Espai Verd Viu per a tots els IES i colĀ·legis de Nules que hi volguessen participar. A mĆ©s, es tracta d’una aula oberta on poder impartir unitats didĆ ctiques per a cada curs escolar, adaptant-ne el contingut perquĆØ compti amb una mirada ambiental i que es pugui desenvolupar a l’Espai Verd Viu, a travĆ©s de pedagogies vives.

ARRELS PROP LA MAR

La Regidoria de Platges impulsa la participació veĆÆnal, de manera especial la infantil, a travĆ©s d’accions periòdiques en quĆØ es tornen a plantar les espĆØcies tĆ­piques del litoral quan els temporals les fan malbĆ©. Aquest projecte, a mĆ©s de fomentar la participació infantil, cerca tambĆ© que els xiquets i xiquetes coneguen les arrels i tradicions del nostre literal, aixĆ­ com conscienciar sobre el medi ambient i donar a conĆØixer els nostres ecosistemes.

TALLERS EDUCATIUS PER A POBLACIƓ EN SITUACIƓ D’EXCLUSIƓ SOCIAL

Tallers educatius per a menors entre 3 i 12 anys que viuen a una zona del poble amb gran Ć­ndex d’exclusió social.

RepĆ s escolar + activitats relacionades amb l’oci saludable, millorar les seues capacitats i facilitar la integració de tota la població menor d’edat.

• ƀrea lĆŗdica i creativa: Amb activitats com a manualitats i activitats artĆ­stiques enfocades a augmentar la creativitat, la motricitat fina i el treball en equip.

• ƀrea lĆŗdica d’habilitats socials: Amb activitats que ajuden a aconseguir adaptar-se i integrar-se d’una forma segura i divertida. Estan enfocades a treballar les habilitats: comunicació, coneixement, cooperació, distensió, resolució de conflictes i contes de crecimiento.saludable, millorar les seues capacitats i facilitar la integració de tota la població menor d’edat.

OBSERVATORI DE NULES CONTRA LA LGTBIFƒBIA

L’Ajuntament de Nules, aixĆ­ com la resta de les administracions pĆŗbliques
han de garantir i promoure la defensa dels drets LGTBI,
aixĆ­ com oferir suport a les denĆŗncies contra els delictes d’odi i promoure la igualtat de drets i de tracte de totes les persones.

ART. 2 NO DISCRIMINACIƓ

Els estats garantiran l’aplicació dels drets recollits en la Convenció per a tots els xiquets i xiquetes, sense fer cap tipus de distinció per raó del seu sexe, idioma, religió, opinió polĆ­tica o d’altre tipus, l’origen nacional, ĆØtnic o social, la posició econòmica, els impediments fĆ­sics, el naixement o qualsevol altra condició del xiquet o xiqueta i de la seua famĆ­lia.

L“Ajuntament de Nules col·labora amb l“Associació ESTEM, que treballa en benefici de les persones amb diversitat funcional.

ART. 23 DRETS DE LES XIQUETES I XIQUETS AMB DISCAPACITAT

Totes les xiquetes i xiquets que pateixen alguna discapacitat fĆ­sica, sensorial o psĆ­quica, tenen dret a gaudir una vida plena i decent en condicions que aseguren la seua dignitat, els permeti valer-se per si mateixos i faciliten la participació activa en la comunitat. Els xiquets i xiquetes amb discapacitat tenen dret a rebre atencions especialitzades que, dins del possible, hauran de ser gratuĆÆtes. Les autoritats promouran i asseguraran l’assistĆØncia adequada del xiquet o la xiqueta amb discapacitat.

CENTRE D’ACOLLIDA DE MENORS CAM

ART. 20 PROTECCIƓ ESPECIAL DE LES XIQUETES I XIQUETS SEPARATS DELS SEUS PARES I MARES

Les xiquetes i xiquets que estan separats, de forma temporal o permanent, de la seua famĆ­lia tenen dret a la protecció i assistĆØncia de les autoritats, que s’encarregaran de garantir la continuĆÆtat en l’educació del xiquet o xiqueta segons el seu origen religiós, cultural i lingüístic.

 

ART. 22 PROTECCIƓ DE LES XIQUETES I XIQUETS REFUGIATS

Les xiquetes i xiquets refugiats hauran de rebre protecció especial. Les autoritats, en col·laboració amb les organitzacions que atenen aquets xiquets, adoptaran mesures adients perquè rebin la protecció i assistència humanitària apropiades per a gaudir dels drets de la Convenció.

El centre de menors Plana estĆ  destinat a acollir, atendre i educar menors d’edat que necessiten una atenció especialitzada per trobar-se en una situació de desprotecció.

Per un esport sense barreres

Una setmana per fomentar els valors de l’esport entre els participants i obrir el Centre d’Acollida de Menors ubicat a Nules al conjunt de la ciutadania.

Tots els xiquets, xiquetes i adolescents tenen dret a jugar, descansar i participar en activitats recreatives pròpies de l’edat.

ART. 29 CARACTERƍSTIQUES DE L’EDUCACIƓ

L’educació ha d’estar dirigida a desenrotllar la personalitat, aptituds i la capacitat mental i fĆ­sica de cada xica i chicohasta el mĆ xim de les seues possibilitats.

TENIM dret a participar en activitats culturals i artĆ­stiques; per tant, els estats han de promoure oportunitats adequades i en condicions d’igualtat perquĆØ enspugam integrar.

#nulesSOMinfĆ nciaiadolescĆØncia

ART. 4 RESPONSABILITAT DELS ESTATS EN EL COMPLIMENT DELS DRETS

Els governs adoptaran totes les mesures administratives, legislatives i d’altre tipus per a garantir el compliment dels drets recollits en aquesta Convenció.

Aquesta mateixa escola Ć©s el resultat de l’obligació que tenen les administracions pĆŗbliques a difondre i donar a conĆØixer els nostres drets.

ART. 42 DIFUSIƓ DE LA CONVENCIƓ

Els estats es comprometen a donar a conèixer eficaçment la Convenció, tant a persones adultes, com a xiquets, xiquetes i adolescents.

PROGRAMA AGENT TUTOR

La col·laboració entre la Policia Local de Nules i la comunitat educativa ha estat reconeguda a la primera edició dels Premis Nacionals de Bones Pràctiques del Programa Agent Tutor, de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP).

ART. 19 PROTECCIƓ CONTRA ELS MALTRACTAMENTS

Les autoritats adoptaran totes les mesures per a protegir els xiquets i les xiquetes contra qualsevol forma de perjudici, abĆŗs o maltractament.

El Programa Agent Tutor Ć©s un servei de la Policia Local de Nules especialitzat en la promoció del respecte als drets de la infĆ ncia i la seua intervenció es concentra en l’Ć mbit de la prevenció i la protecció del menor, en estreta colĀ·laboració amb la comunitat educativa i en coordinació la resta de professionals de la xarxa de recursos municipals. El seu enfocament de treball estĆ  relacionat amb les matĆØries següents:

1. ProblemĆ tiques detectades a la via pĆŗblica, locals o establiments pĆŗblics.
2. IncidĆØncies registrades a l’Ć mbit de les TIC.
3. Reptes de tipus mediambiental.
4. Intervencions de coordinació amb altres entitats i organismes.
5. Actuacions de supervisió i seguiment de mesures adoptades amb menors.
Amb aquest programa la Policia Local treballa en la prevenció d’actuacions que puguen afectar els menors com l’assetjament escolar, les drogues o l’Ćŗs responsable de les tecnologies.

ART. 33 PROTECCIƓ CONTRA EL CONSUM I TRƀFIC DE DROGUES

Els estats han d’adoptar totes les mesures adients per protegir les i els adolescents contra l’ús ilĀ·lĆ­cit de drogues, aixĆ­ com per impedir que se’ls utilitze en la producció i trĆ fic d’aquestes substĆ ncies.

ART. 34 PROTECCIƓ CONTRA L’ ABÚS I L’ EXPLOTACIƓ SEXUAL

Els xiquets i les xiquetes tenen dret a estar protegits contra totes les formes d’explotació i abĆŗs sexuals. Els estats han de prendre totes les mesures per impedir:
– La incitació o coacció perquĆØ un xiquet o xiqueta participi en qualsevol activitat sexual ilĀ·legal
– L’explotació del xiquet o xiqueta en la prostitució o altres prĆ ctiques sexuals ilĀ·legals.
– L’explotació del xiquet o xiqueta en espectacles o materials pornogrĆ fics.
Que es registre i difonga qualsevol abús contra una xiqueta o un xiquet a través de mitjans tecnològics com Internet o telefonia mòbil.